מתי כדאי לבצע בדיקת אבהות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

הורה נחשב לכל מי שאחראי לילד, בין אם יש לו קשר ביולוגי לילד ובין אם לא. אמנם, קל לזהות את אימו של הילד, אבל זה לא תמיד המקרה כשמדובר באב. רק בדיקות מדעיות יכולות לאשר אבהות.

כשמערכת היחסים היא יציבה, האהבות תעמוד על הפרק רק לעתים רחוקות. עם זאת, ההערכה היא שבין 5% ל-20% מהילדים מזהים את הגבר הלא נכון כאביהם.

במקרים מסוימים, האם היא זו שמסתירה את זהותו האמיתית של האב, למרות שהיא יודעת מיהו או לפחות די בטוחה בכך. במקרים אחרים, שבהם האם קיימה במקביל יחסים עם גבר או עם גברים אחרים, גם היא עשויה שלא לדעת מי באמת האב. אם העניינים מסתבכים, סביר להניח שעורכת דין מומחית לתביעת אבהות בתחום היא זו שתוכל לסייע.

 

מי מעוניין לעבור בדיקת אבהות ולמה?

אחד המצבים השכיחים ביותר הוא מצב שבו לאם היו מספר בני זוג מיניים, והאב לא בטוח שהתינוק הוא שלו. דעתו של האב עשויה להיות מושפעת מהמחשבה שהאם תבקש ממנו לשלם מזונות לילד.

זה יכול לקרות גם כשההורים לא גרים יחד, ואפילו בעקבות ׳סטוץ אחד׳. יש מקרים שבהם האב רוצה להיות חלק מחייו של הילד כי הוא בטוח שהילד שלו, ואילו האם טוענת שהילד הוא מגבר אחר, אולי רק כדי להוציא אותו מחייה.

לפעמים, יעלו ספקות לגבי אבהות, שמעולם לא עלו בעבר. לדוגמה, כאשר זוג נפרד בפרידה קשה, האם יכולה לנסות לטעון שהילד אינו בנו של האב. האם תדע אם זה נכון או לא, אבל האב לא. גם אם טענתה אינה מבוססת, זו עלולה לזרוע זרעים של ספק שאי אפשר להתעלם מהם. ספקות לגבי אבהות מתרחשים לפעמים בעקבות פנייה ליצירת קשר זמן ניכר לאחר הפרידה, למרות שהאב היה בקשר עם הילד ותמך בו כלכלית במשך שנים.

בהתחשב בכך שהאבהות מחייבת את הגבר לשלם מזונות והצפי הוא שישמור על קשר עם הילד, גברים רבים רוצים להיות בטוחים שהם האבא של הילד, לפני שישקיעו כסף ורגשות בילד שאולי אינו שלהם.

בכול המקרים האלה, ללא בדיקת DNA, גבר לעולם לא יוכל להבטיח אם הוא אכן האב הביולוגי של הילד, או שלא.

 

בדיקת DNA לקביעת אבהות

בדיקת DNA עשויה להתבצע באמצעות ערכת בדיקה ביתית הנשלחת לנמען ומוחזרת ישירות לחברת הבדיקות לצורך ניתוח מעבדתי. לחילופין, הבדיקה יכולה להיערך על ידי נטילת דגימות במרפאה שתעביר אותן למעבדה. לאחר שיחזרו הדגימות, התוצאות יהיו מוכנות בדרך כלל בתוך כשבוע.

מבחני אבהות הנדרשים להצגה כראיה בבית המשפט צריכים להתבצע בהתאם להנחיות הספציפיות של בית המשפט. דגימות אלה יילקחו על ידי אנשי מקצוע בתחום הבריאות שישלחו את החומר לחברת הבדיקות המוסמכת.

לבסוף, אם לא קיימות נסיבות חריגות, תמיד עדיף שהילד ידע מיהו אביו מולידו, וככול שזה ייעשה מוקדם יותר כך יקטן הפוטנציאל לפגיעה רגשית.

 

מאמר זה נכתב בשיתוף >> https://www.meytalsudri.co.il/

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פנינה פיירברג

פנינה פיירברג

מנהלת המרכז לבדיקת אבהות, מרכז ותיק עם ניסיון עשיר של טיפולים, ליווים ולקוחות מרוצים.
פנינה בעלת תואר במדעי החברה ומתמחה בתחומים של מחקר, בדיקות גינטיות ופנים גופי.

053-3536720
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!