עורך דין לתביעת הכרה באבהות

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

8840209_xxlהגשת תביעת אבהות נדרשת במקרה שבו האב אינו מכיר באבהותו או לחילופין, כאשר האם אינה מכירה בגבר מסוים כאבי הילד שלה. להכרה באבהות יש ראשית כל חשיבות אישית רגשית רבה עבור שני הצדדים, אך מעבר לזאת יש לה משמעות משפטית ענפה.

לאור זאת, כאשר עולה הצורך להגיש תביעת אבהות, יש לפנות לעורך דין המתמחה בסוגיה זו, אשר יגן על זכויות האב או האם במסגרת התביעה וכמובן גם על זכויות הילד.

תביעה להכרה באבהות בעזרת עו"ד

הכרה באבהות היא חשובה וחיונית מאוד עבור הילד ואי ידיעה מיהו אביו הביולוגי, יכולה להסב לו נזק רב. לעיתים, בירור האבהות דורש הגשת תביעה לבית המשפט ובמסגרתה, מתבקש בית המשפט להצהיר על גבר מסוים כאביו של ילד מסוים. תביעת אבהות, יכול שתוגש על ידי האם, על ידי האב, או על ידי הקטין עצמו באמצעות אפוטרופוס הממונה על ידי בית המשפט.

כיצד מכריע בית המשפט בתביעת אבהות? על בסיס הראיות המובאות לו ובראשן, בדיקת אבהות- בדיקה גנטית אשר מאשרת או שוללת קיומו של קשר ביולוגי בין הגבר לילד. זוהי בדיקה פשוטה ולא פולשנית, המתבצעת על ידי לקיחת דגימה של שיער, רוק, או באמצעות בדיקת דם.

חשוב לציין כי לא ניתן לבצע בדיקת אבהות ללא צו של בית משפט לענייני משפחה, כלומר על מנת שהבדיקה תתקבל כראיה, יש קודם כל לפנות לבית המשפט לקבלת הצו ורק לאחר מכן לפנות למעבדה מוסמכת ולבצע את בדיקת האבהות. לעניין זה נוסיף כי אם הגבר מסרב לביצוע בדיקת אבהות, רשאי בית המשפט לחייבו לבצעה, היה ויש בפניו ראיות אחרות המעידות על אבהותו. כמו כן, בית המשפט רשאי להטיל סנקציות שונות על הגבר במקרה של סירוב לבדיקה והוא אף רשאי לקבוע אבהות ללא שבוצעה הבדיקה כלל, אלא בהסתמך על יתר הראיות שבפניו.

הגשת תביעה למשמורת ומזונות

משניתן פסק דין הצהרתי הקובע אבהות, האם תהיה רשאית להגיש תביעת מזונות ילדים נגד האב, שהרי הדין בישראל קובע כי כל אב חייב במזונות ילדיו מרגע היוולדם ועד הגיעם לבגרות.
סכום דמי המזונות צריך לשקף את היקף צרכיו של הילד ולהתאים גם לרמת הכנסתו של האב.
לצד חובה זו של תשלום מזונות, הכרה באבהות מקימה לאב גם זכות להגיש תביעה למשמורת ילדים על מנת לקיים קשר עם הילד ולקחת חלק פעיל בגידולו.

היה והצדדים יכולים להגיע להסכמה בסוגיות הללו, באפשרותם לפנות לעורך דין ולחתום על הסכם מסודר המעגן בצורה ברורה את הזכויות והחובות של כל צד בהקשר לנושאים הללו. אולם, בהעדר הסכמה, אין מנוס מהגשת תביעות על מנת להבטיח את זכויותיהם. התביעות יוגשו אל בית המשפט לענייני משפחה והוא יכריע בהן בהתאם לטיעונים ולעדויות שיוצגו בפניו.

עורך דין לתביעת הכרה באבהות

מן האמור לעיל, ניתן להבין כי תביעת אבהות כוללת בתוכה רבדים משפטיים שונים: ביצוע בדיקת האבהות, לרבות התמודדות עם סירוב הגבר לביצוע הבדיקה, הזכות למזונות ילדים ומשמורת וכן זכויות הילד בהקשרים אלו, כמו גם בהקשר של זכויות ירושה. משום כך, בכל הנוגע להכרה באבהות, חשוב מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בתחום זה, לקבלת ייעוץ וייצוג משפטי.

עורך הדין ייתן ללקוח/ה את כל המידע אודות תביעת האבהות והשלכותיה ובעת הצורך, יגיש עבור/ה בהמשך התהליך, גם תביעה למשמורת ילדים או תביעה למזונות. כאשר בוחרים עורך דין לתביעת אבהות, יש לוודא כמובן כי הוא בעל ניסיון רב בייצוג בתביעות אבהות ועל כן בקיא היטב בכל ההיבטים השונים של סוגיה משפטית מורכבת זו.

על בדיקת אבהות ללא הסכמת האב – מתי זה מתאפשר?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פנינה פיירברג

פנינה פיירברג

מנהלת המרכז לבדיקת אבהות, מרכז ותיק עם ניסיון עשיר של טיפולים, ליווים ולקוחות מרוצים.
פנינה בעלת תואר במדעי החברה ומתמחה בתחומים של מחקר, בדיקות גינטיות ופנים גופי.

053-3536720
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!