בדיקת אבהות פרטית בישראל: מידע חשוב

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!

בדיקת אבהות פרטית היא בדיקה גנטית המאפשרת לקבוע האם קיים קשר משפחתי של אב ובן בין שני נבדקים. הבדיקה מתבצעת באופן עצמאי, ללא מעורבות של גורמים רשמיים כמו בית משפט או קופות חולים.

עברת הריון משמעותי שהשפיע על הגוף שלך? את רוצה לחזור למראה הקודם שלך לפני הלידה, לחזור לבטן הצרה והמתוחה, אך הגוף סבל טלטלות רבות ולכן התהליך הוא ארוך ומסורבל. אנחנו ממליצים לך לברר לגבי הליך כירורגי, לנשים שרוצות לשפר את המראה שלהן.

אם את לאחר הלידה ואת עוברת תהליך של בירור הגנטיקה של האב ואין לך כוונה להביא ילד נוסף לעולם, קחי בחשבון שאת יכולה לעבור ניתוח מאמי מייקאובר.

חשוב לציין כי בישראל קיימים מגבלות חוקיות על ביצוע בדיקות אבהות פרטיות. חוק מידע גנטי קובע כי ניתן לבצע בדיקת אבהות רק במקרים ספציפיים, כמו במקרים בהם קיימת סכנת חיים לילד או לאב, ניתן לבצע בדיקת אבהות לצורך התאמת רקמות להשתלת איברים.

בהסכמת האב והאם, זוהי הדרך הנפוצה ביותר לביצוע בדיקת אבהות פרטית. בית משפט יכול לאשר ביצוע בדיקת אבהות במקרים חריגים, כמו חשש לאבהות מזויפת או תביעת מזונות. לפי ההלכה היהודית, ילד שנולד לאישה נשואה מאב שאינו בעלה נחשב לממזר. כתוצאה מכך, ילד זה לא יוכל להתחתן ברבנות.

מהן האפשרויות לביצוע בדיקת אבהות פרטית?

בדיקת אבהות באמצעות שיער היא שיטה פחות נפוצה בהשוואה לבדיקות דם, אך עדיין אפשרית ויעילה.בדיקת אבהות באמצעות שיער. ניתן לאסוף דגימת שיער בקלות בבית, אין צורך לדקור את האצבע ולקחת דם אבל דיוק הבדיקה באמצעות שיער מעט נמוך יותר בהשוואה לבדיקת דם. יש צורך בכמות מסוימת של שיער (כ-10 שערות) כדי לבצע את הבדיקה.

בדיקות שיער נוטות להיות יקרות יותר מבדיקות דם. איסוף דגימת שיער מהילד ומהאב הפוטנציאלי, שליחת הדגימות למעבדה מוסמכת, ניתוח הדגימות וחיפוש אחר התאמות גנטיות.

בדיקת אבהות פרטית בחו"ל

בדיקת אבהות פרטית אינה קבילה בבית משפט בישראל. ניתן לפנות ישירות למעבדות גנטיות בחו"ל המציעות בדיקות אבהות פרטיות. קיימות חברות ישראליות המתמחות בביצוע בדיקות אבהות פרטיות בחו"ל. חשוב לבחור חברה בעלת מוניטין וניסיון רב בביצוע בדיקות אבהות פרטיות. 

במקרים חריגים בית משפט ישראלי עשוי להורות על ביצוע בדיקת אבהות בחו"ל. אם הילד נולד במדינה זרה, ייתכן שבית המשפט הישראלי יורה על ביצוע בדיקת אבהות במדינה בה נולד הילד. במקרים חריגים, בית המשפט עשוי לאשר ביצוע בדיקת אבהות בחו"ל גם אם לא מתקיימים התנאים המפורטים בחוק. במקרים בהם קיים חשש לשלום הילד אם הבדיקה תבוצע בישראל, בית המשפט עשוי להורות על ביצועה בחו"ל.

יש להגיש תביעת אבהות לבית המשפט לענייני משפחה בישראל. הבקשה צריכה לכלול מידע על האב הפוטנציאלי, הילד והאם. בית המשפט יבחן את הבקשה ויחליט האם לאשר ביצוע בדיקת אבהות בחו"ל.

אבא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם האפשרי!
פנינה פיירברג

פנינה פיירברג

מנהלת המרכז לבדיקת אבהות, מרכז ותיק עם ניסיון עשיר של טיפולים, ליווים ולקוחות מרוצים.
פנינה בעלת תואר במדעי החברה ומתמחה בתחומים של מחקר, בדיקות גינטיות ופנים גופי.

053-3536720
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!